Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez LUCYFER » 27 lut 2013, 18:36

Znajdę go na forum?, bo w spisie nie widzę... :oops:

I jeszcze jedno;
Jak już zrobię na ,,guzik'', to najpierw włączam guzik a potem dźwignia?, czy najpierw dźwignia, potem guzik?
Z rozłączaniem też, najpierw guzik, czy dźwignia?
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez Legend » 28 lut 2013, 00:15

myśłę, że skoro przesterujesz na guzik, wówczas najpierw guzik, potem wajcha na 4L.
Jeśłi 4H wajchowy jest przełożeniem niemechanicznie wybieranym, a zwiera jedynie oieg w Twoim wypadku nie powinien działać...bo go właśnie przekierujesz na guzik.

Są jakieś wersje, które miały pozycję N na reduktorze?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez pocieszny » 28 lut 2013, 09:27

dokłądnie tak będzie
Nki nie ma jako takiej ale można wyczuć luz przekładając z 4H na 4L, problem tylko że w tej pozycji nie ma blokady :)3
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez LUCYFER » 28 lut 2013, 21:56

Legend napisał(a):myśłę, że skoro przesterujesz na guzik, wówczas najpierw guzik, potem wajcha na 4L.
Jeśłi 4H wajchowy jest przełożeniem niemechanicznie wybieranym, a zwiera jedynie oieg w Twoim wypadku nie powinien działać...bo go właśnie przekierujesz na guzik.

Są jakieś wersje, które miały pozycję N na reduktorze?



Napisz jaśniej bo nic z tego nie zrozumiałem, Czyli jak zrobię na guzik to będzie działać czy nie? :oops:

I prosiłbym o namiar na kolegę od zderzaka, bo na forum nie widzę..
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez Tomkin » 28 lut 2013, 23:34

Guzik sprzęgla półosie,wajcha włącza napęd.Guzik to podciśnienia,wajcha wał napędowy przodu i reduktor.Wałkujemy ten temat dość długo i może warto by było to jakoś uporządkować. :D
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez LUCYFER » 01 mar 2013, 08:36

Przydało by się... ;)

Te dwa elektrozawory co są na przedniej półosi, jakie zadanie spełnia ten wyżej i jakie ten niżej?
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez Legend » 01 mar 2013, 09:35

spięcie/rozpięcie?

przeglądałem parę ogłoszeń i szanowni handlarze zwykli to rozwiązanie zwać.....blokadą przedniego mostu ;-)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez danti » 01 mar 2013, 09:54

Legend napisał(a):spięcie/rozpięcie?

przeglądałem parę ogłoszeń i szanowni handlarze zwykli to rozwiązanie zwać.....blokadą przedniego mostu ;-)



spece...
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez pocieszny » 01 mar 2013, 10:44

zawsze tak jest, sprzęgiełka w większości to też blokady :)21
miałem obydwa rozwiązania i powiem tak
droga-> ToD
dużo drogi i turystyka terenowa-> nowszy most z manualnie zapinanym podciśnieniem :)2
turystyka terenowa i teren -> starszy most i sprzęgiełka
teren i ciężki teren-> stałe zabieraki i przedni most z półosiami z dziadka :)2 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez Stabros » 01 mar 2013, 16:18

pocieszny napisał(a):zawsze tak jest, sprzęgiełka w większości to też blokady :)21
miałem obydwa rozwiązania i powiem tak
droga-> ToD
dużo drogi i turystyka terenowa-> nowszy most z manualnie zapinanym podciśnieniem :)2
turystyka terenowa i teren -> starszy most i sprzęgiełka
teren i ciężki teren-> stałe zabieraki i przedni most z półosiami z dziadka :)2 :)21

Jak dla mnie to jest już niezła jazda :?
ToD :?: , manuale z podciśnieniem :?: , starszy most - nowszy most :?: , most z półosiami (a może być bez) :?: , zbieraki :?:

Kurna co to są te zbieraki?

Mam taką prośbę.
Czy mógł by ktoś to wszystko ładnie i po kolei i ze szczegółami opisać.
__________
Stabros
Stabros
 
Posty: 25
Dołączył(a): 06 lut 2013, 12:47

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez pocieszny » 01 mar 2013, 18:37

-ToD- Torque on Demand system napędu isuzu z centralnym dyferencjałem (po 2000r)

-mosty po 96 roku mają półosie spinane podciśnieniem, chodzi o to żeby samo zapięcie zrobić na guzik żebyś Ty decydował kiedy masz przedni most spięty kiedy nie (przydaje się kiedy często z szutru czy terenu, wypadasz na asfalt i musisz wajchować co chwile 4x4->4x2->4x4, nie trzeba się zatrzymywać wtedy, to tak jakbyś miał sprzęgiełka na półosi stale zapięte)

-w trooperze masz 3 rodzaje mostów (w zasadzie 4 ale ostatni pominiemy bo jest z ToDem i w zasadzie nie różni sie wiele od tego po 96),
85-92 ma najmocniejsze przeguby i półosie, niestety jest też najwęższy, wytrzymuje 34-35 cali nawet w ostrym bieżniku
92-96 mniejszy przegub dalej wytrzymałe półosie, spokojnie wytrzymuje 33-34 cale w ostrym bieżniku
po 96 jest najsłabszy przegub i najmarniejsza półoś udaje się je ukręcić nawet na 33 MT (BFG Cooper), ale najszerszy i najstabilniejszy

-zabieraki to stałe połączenie półosi z piastą, są albo w najstarszych wersjach, albo w nowszych z podciśnieniowo zapinanym przodem (jak sprzęgiełka manualne non stop zapięte)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez hassan » 01 mar 2013, 18:51

Przecież w TODzie nie ma centralnego różnicowego :?
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez pocieszny » 01 mar 2013, 19:25

centralny dyferencjał z elektronicznie sterowanym rozdziałem momentu podawanego na przednią oś za pomocą sprzęgła wielopłytkowego, (technician manual Borg-Warner)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez LUCYFER » 01 mar 2013, 19:51

Czyli jak ja mam 96, i zbieraki, to jednak mogę sobie zrobić na guzik i wajhować tylko jak zajdzie potrzeba bez zbędnego zatrzymywania się?
Pocieszny, widzę że masz to opanowane dobrze, możesz mi na pw tel do siebie podać?, w poniedziałek bym się z Tobą skontaktował...
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez hassan » 04 mar 2013, 11:28

Pocieszny, ale tam jest dyferencjał czy jakieś sprzęgło wiskotyczne, bo mi się wydaje że chyba wisko... :roll:
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez pocieszny » 04 mar 2013, 12:40

dyferencjał to nazwa mechanizmu, który rozdziela moment na przód i tył w zależności od potrzeb/oporów, a realizowane to jest na wiele sposobów, sprzęgło wiskotyczne to też sposób na dyferencjał międzyosiowy (jeep), może być torsen czy inne rozwiązania
w ToD`zie mamy zestaw sprzęgieł ciernych (nie zwykłe LSD) których moc zasprzęglania, regulowana jest elektromagnetycznie, dlatego zasprzęgla od 0 do 50% (czyli w rzeczywistości jak zblokowane), do tego masz opcje mechanicznego zablokowania dyfra i pędzi wtedy 50/50% :)2
jest to bardzo fajne rozwiązanie, o wiele lepsze nisz stałe sprzęgło bez regulacji :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez hassan » 04 mar 2013, 12:44

pocieszny napisał(a):dyferencjał to nazwa mechanizmu, który rozdziela moment na przód i tył w zależności od potrzeb/oporów, a realizowane to jest na wiele sposobów, sprzęgło wiskotyczne to też sposób na dyferencjał międzyosiowy (jeep), może być torsen czy inne rozwiązania


a widzisz i tu całe niedogadanie - ja uznałem dyferencjał==mechanizm różnicowy :)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez pocieszny » 04 mar 2013, 14:37

bo ToD tak naprawdę to mechanizm różnicowy :)21 :)2 tylko nie w roumieniu zwykłego dyfra z LSD czy planetarki, bliżej mu jóż do torsena, choć to tez daleka analogia :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez hassan » 04 mar 2013, 14:38

:)21 :)2
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez blublu1 » 09 maja 2013, 09:11

Witajcie. Nie chce otwierac nowego tematu wiec lece z koksem tutaj. Musze zmienić półosie i w związku z tym mam pytanie. Czy sa różnice w półosiach w latach 92-96 , chodzi o długość i ilość zębów na frezie. Konkretnie - jesli zamówie ośki z rocznika np. 94 to będą pasowały do mojego ? Samochód jak w podpisie .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez danti » 09 maja 2013, 09:16

Sa ze 3 rodzaje przegubów, różna ilość zębów, więc chyba trzeba liczyć rowki...
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez pocieszny » 09 maja 2013, 10:07

stary trooper do 92-> najmocniejsze przeguby najkrótsza półoś
trooper 92-95 (przed liftem)-> półoś średniej długości jeszcze dobra grubość mocny przegub
po 95/6 przód robiony przez księgowych, choc i tak najgorsze są drążki które pękają i sie krzywią niż półoś z przegubem :)3
ogólnie im starsze tym lepsze, ale niestety między generacjami nie pasują (inna długość półosi)
ideał wytrzymałości by był: przegub ze starego dziadka półoś ze średniego i zabieraki z nowego zamiast sprzęgiełek :)21 niestety niekompatybilna półoś z przegubem
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez blublu1 » 09 maja 2013, 10:17

pocieszny napisał(a):trooper 92-95 (przed liftem)-> półoś średniej długości jeszcze dobra grubość mocny przegub

Wiem coś o tym - od pażdziernika tamtego roku jeździł i jeżdzi dalej na piasku zamiast smaru ( a czasami dostawały w pi.de). Ale wakacje dłuższe sie szykuja i czas wymienić :)21
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez Herflick » 01 wrz 2013, 22:57

Panowie, mam auto z rocznika >96... skąd mam wiedzieć i jak poznać czy mogę zmieniać napędy podczas jazdy? Czym grozi zapięcie podczas jazdy gdy układ nie jest przystosowany. Spróbowałem przy prędkości około 50km/h i nie było żadnych zgrzytów, jednak nie chciałbym się któregoś dnia rozczarować.
Opel Monterey 3,1LTD 96r, Yamaha XJ600N, Husqvarna TE450
Herflick
 
Posty: 79
Dołączył(a): 07 mar 2011, 11:09
Lokalizacja: Łódź

Re: Różnice między autami. Czyli jakie auto wybrać?

Postprzez danti » 02 wrz 2013, 07:50

W 96 się zmieniło, powyżej możesz zapinać 4x4 ale bez redukcji.

Pod lewym kolanem masz tabliczkę jak zapinać 4x4.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 137 gości