Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez Damian_kr » 13 kwi 2013, 14:03

Witam szanownych Kolegow po dluzszej nieobecnosci :).
Mam zamiar w najblizszym czasie zmienic "adidasy" :). Obecnie jezdze na Goodrichach MT 265/75/16,w starszym biezniku. Kolega ma krotkiego landcruisera i jezdzi juz ktorys zestaw 235/85/16. Roznica miedzy tymi 2 oponami, to okolo 200 zl, na korzysc wezszych. Zastanawiam sie jednak, czy do mojego krotkiego montusia nie beda deko za waskie i w terenie nieco za bardzo "zapadliwe" :). Z amatorskich wyliczen wysokosci opony wynika, ze 235 maja w zas taka sama wysokosc (roznica 2 mm). Napisze moze o moich "za" i "przeciw", zebyscie mogli sie wypowiedziec.
Jezdze sporo w terenie, duzo szutru na dojazdowkach+typowe, czasem ciezkie blota. Musze tez w ten teren daleko dojechac Krakow - Bieszczady, no i po bieszczadzkich asfaltach, czyli nie tylko samym lasem :).
Moje punkty do przemyslen 265 vs 235
- 265 lepiej wygladaja na autku ;) - argument zasadniczo dosc slaby, ale trzeba go wpisac,
- 265 sa 3 cm szersze, czyli moze bieznik bedzie sie nieznacznie wolniej zuzywal, bo powierzchnia styku wieksza,
- 265 moga (choc to tylko teoria, bo nie weryfikowalem) sprawdzac sie lepiej w blocie. Moze nie beda sie tak bardzo zapadaly,
- 265 - moze na asfalcie, przy tescie losia (bez kolein :) ) beda nieco bardziej stabilne... (to tez dosc luzne przemyslenie, niepoparte testami) - szerszy balon, lepiej trzyma, i proporcje nieco inne.
- mysle rowniez o spalaniu. Powierzchnia styczna,to 3cm wiecej,niz przy 235. Jak oceniacie potencjalne roznice w spalaniu na asfalcie?
- kolejny, niesprawdzony, punkt - 235 moga sie nieco lepiej zachowywac w zimie (jesli bierzemy pod uwage ogolna tendencje,ze zimowki powinny byc wezsze),
- 265 sa raczej popularniejsze i moze kiedys byloby latwiej sprzedac...
- i ostatni punkt, o ktorym juz pisalem, czyli roznica w cenie, prawie 200 zl na kpl, na korzysc 235.

Aha, pewnie to nie ma znaczenia pierwszoplanowego, ale mysle, ze trzeba byloby wspomniec o zamontowanej wyciagarce i dosc konkretnym, metalowym zderzaku. To nieco obciaza autko. Ogolnie jest rozbudowane,bo tyl tez metalowy i jeszcze mocarny bagaznik dachowy.

A teraz zamieniam sie w sluch i czekam na Wasze uwagi - chetnie tych, ktorzy taka podmianke maja za soba ;). Debatowalismy nawet o tym przez tel z forumowym Wojtkiem, ale nie doszlismy do jednoznacznych konkluzji, wiec postanowilem poradzic sie szerszego grona :). Oponki mam zamiar kupic w najblizszym tygodniu, czas zatem dzialac!
Damian_kr
 
Posty: 38
Dołączył(a): 16 sty 2012, 02:43

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez PiotrR » 13 kwi 2013, 15:40

Witaj. Doświadczenia z ostatnich roztopów mówią mi że MT 265 to minimalny rozmiar do taplania w błotku naszych 2 to nówek.
Sam rozglądam się za 235 M/S do dalszych wypraw i na zimę. Na asfalcie piachu i szutrach mam dobre doświadczenia z zimówkami w lecie.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez korf » 13 kwi 2013, 19:38

- 265 lepiej wygladaja na autku ;) - argument zasadniczo dosc slaby, ale trzeba go wpisac,
Argument ważny - auto ma się podobać właścicielowi;

- 265 sa 3 cm szersze, czyli moze bieznik bedzie sie nieznacznie wolniej zuzywal, bo powierzchnia styku wieksza,
Nawet jeżeli tak to będzie to nieznaczna różnica;

- 265 moga (choc to tylko teoria, bo nie weryfikowalem) sprawdzac sie lepiej w blocie. Moze nie beda sie tak bardzo zapadaly,
W głębokim błocie teoretycznie tak, w płytkim węższa opona szybciej dokopie się do twardego... itd i itp, bla, bla, bla,
temat rzeka, jak z opony zrobi ci się gliniany walec to rozmiar już nie ma takiego znaczenia.

- 265 - moze na asfalcie, przy tescie losia (bez kolein :) ) beda nieco bardziej stabilne... (to tez dosc luzne przemyslenie, niepoparte testami) - szerszy balon, lepiej trzyma, i proporcje nieco inne.
Teoretycznie tak, z uwagi na szerokość opony, ale również na niższy profil. Zawsze możesz dokupić dystanse.

- mysle rowniez o spalaniu. Powierzchnia styczna,to 3cm wiecej,niz przy 235. Jak oceniacie potencjalne roznice w spalaniu na asfalcie?
Będzie palić mniej, mniejsza powierzchnia, mniejsze tarcie i lżejsza opona. Ile? Spekuluje, że ok. 1L.
Tylko weź tęż czynnik psychologiczny, kupisz nowe gumy nie będziesz chciał je tak szybko wykończyć i podświadomie będziesz delikatniej jeździł.

- kolejny, niesprawdzony, punkt - 235 moga sie nieco lepiej zachowywac w zimie (jesli bierzemy pod uwage ogolna tendencje,ze zimowki powinny byc wezsze),
Strach aż odpowiadać, żeby nie wywołać burzy.

- 265 sa raczej popularniejsze i moze kiedys byloby latwiej sprzedac...
Wejdź na aledrogo i sprawdź ile wybije ci używanych 265 a 235. 235 to rozmiar dyskotekowców, jest tego masa.

- i ostatni punkt, o ktorym juz pisalem, czyli roznica w cenie, prawie 200 zl na kpl, na korzysc 235.
200 zł to brzmi sporo, na komplecie to trochę ponad 7% różnicy.


Kup takie, które będą cieszyć Cię za każdym razem jak będziesz wychodził na parking.
Na emeryturze będziesz miał czas zastanawiać się czy zjeść czy się leczyć. ;)
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez Damian_kr » 14 kwi 2013, 00:09

korf napisał(a):Na emeryturze będziesz miał czas zastanawiać się czy zjeść czy się leczyć.

hehe, dobre podsumowanie.
Co do wyboru, to gdybym mial brac ze wzgledow typowo (nazwijmy to) snobistyczno egoistycznych i praktycznych terenowo, to wzialbym to, co mam teraz,czyli 265, bo jestem z nich zadowolony. Wiadomo, ze ostatnio z zarabianiem normalnych pieniazkow w wiekszosci branz, jest gorzej, wiec i ja musze nieco przeliczac. 200 zl to nie jest przy calej kwocie majatek, a jednak kusi, gdyby myslec, ze nie bedzie roznicy w jezdzie. No i neci mnie to spalanie. Jednak kazda moja wyprawa, to spokojnie ten 1000,a nawet 2000 km (jesli jade na ok miesiac).Takich wypraw mam spokojnie z 5-7 w roku. Liczac srednie nabicie km, na poziomie 10.000, wychodzi, ze w roku (zgodnie z tym, co sugeruje korf), mozna byloby zaoszczedzic okolo 100 litrow, czyli...hmmm 600 zl. Idac tym tropem, jesli opony wytrzymuja mi okolo 4 sezony, to kolejne (4x600 zl) moglbym miec praktycznie za darmo? Kuszace, prawda? Tylko pytanie, czy tak bedzie w realiach... :). Sam sie irytuje na te moje przemyslenia.Wiecie, jak to jest... osiolkowi w zloby dano :P. Wszystko przez to,ze trzeba myslec rowniez o oszczedzaniu,a montus sam w sobie jest skarbonka, jak jazde autko terenowe :)
Damian_kr
 
Posty: 38
Dołączył(a): 16 sty 2012, 02:43

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez PiotrR » 14 kwi 2013, 08:38

korf napisał(a):Na emeryturze będziesz miał czas zastanawiać się czy zjeść czy się leczyć. ;)

korf masz u mnie piwo. :)2
Dylemat 265 i szersze kontra 235 rozpatruję jedynie pod kątem prowadzenie się auta na dalekich asfaltowych trasach. Mój kierunek to południe europy, tam szutry i kamieniste podjazdy W Lipcu to błota trzeba sobie poszukać.
Instrukcja dopuszcza użycie opon 215 R.
Rozmiar 235/245 jest bardziej popularny na Bałkanach takie gumy widziałem wystawione w zakładach wulkanizacyjnych. Szersze tak jak u nas przywiozą za 2-3 dni.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez korf » 14 kwi 2013, 09:10

Ja sam mam dylemat jakie opony (rozmiar i bieżnik, jazda w kolo komina i dalsze podróże)
i jaka felga (jak będzie pasować wymiennie miedzy trzy generacje trooperów, a policmajstry się nie dopieprza).
Generalnie można osiwieć - dobrze, że wyłysiałem.

Wygląda na to, że oboje potrzebujecie 235/85R16 w wersji AT, a ewentualną różnice w cenie przeznaczcie na tirfora,
bądź zaoszczędzone pieniądze z paliwa.

Tylko kupujcie opony z calówką, wymiary na oponie to tylko luźne wytyczne producenta.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez Damian_kr » 14 kwi 2013, 10:44

korf napisał(a):Wygląda na to, że oboje potrzebujecie 235/85R16 w wersji AT

nie no, w ATki, to ja na pewno sie nie bede zaopatrywal, bo juz mi takie leza troche w garazu (245/...) i powiem, ze nigdy bym do nich nie wrocil - za szybko sie zaklejaly. Moze nieco zle okreslilem w pierwszym poscie moje zapotrzebowania,ale uwierzcie,ze nawet na MTkach, topilem sie po sam wierzcholek zderzaka. Nie wiem, ilu z Was jezdzilo tak rzetelnie po Bieszczadkach, ale tam blota przepastne, a ja pcham sie w najdziksze rejony (na szczescie mam wszystkie pozwolenia na takie jazdy). Dla mnie MTek, to wrecz minimum :). Co do ilosci jazdy po szutrze itp, to napisalem tak, bo wiadomo, ze proporcje ilosci przejechanych km, zazwyczaj ida w strone drog dojazdowych. W ciezkim terenie przejezdzamy realnie najmniej km. Drobny dylemat polega zatem tylko na szerokosci gumy i to bardziej patrzac ekonomicznie.
Damian_kr
 
Posty: 38
Dołączył(a): 16 sty 2012, 02:43

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez peterek66 » 14 kwi 2013, 10:49

Ta... 8-)

I ja sie dolacze do dysputy. Qrfa! Kot mi wlazl na klawiature i stracilem poskie znaki :evil:

Padlo tu niebywale wazne stwierdzenie, "Auto ma sie podobac wlascicielowi" i "...takie, które będą cieszyć Cię za każdym razem jak będziesz wychodził na parking" :)2
Damian, tajemnica Poliszynela jest ze Karkusi licza dwa razy i tylko Poznaniacy licza trzy :) (bez urazy koledzy). A zycie sklada sie z chwil, wydaj 200,- PLN i ciesz sie chwila, trwajaca cztery sezony. Przestan liczyc paliwo, kilometry i starty bierznik. Jak przyjdzie czas wymiany, bedziesz sie martwil i szukal kolejnych 200,- w kieszeni. Fura musi: primo - wygladac, secundo - dobrze robic w blocie, tertio - jezdzic, itd. gdzies na szarym koncu jest, w przyoadku naszych maszyn i naszego hobby/szalenstwa, oszczednosc, taka karma. Bierz 265, felga ET -25 i w bloto. A na szosie niech wyglada groznie i masywnie. Sam nie jestem Krezusem i brak kasiory doskwiera, ale rekompensuje sobie to malymi zakupami i od czasu, do czasu wiekszymi.
Jeszcze raz sorry za polskie znaki, ale musiaem sie wypowiedziec, a dopiero teraz zaczne walke z kompem.

"DROWN YOUR MONEY IN THE MUD"
Obrazek
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez Damian_kr » 14 kwi 2013, 11:15

peterek66 napisał(a):Padlo tu niebywale wazne stwierdzenie...
- co do tego stwierdzenia, to masz racje (a w zas, korf mial racje) :). Rzeczywiscie jest w nim sporo sensu...dlatego napisalem ten punkt na pierwszym miejscu :)21 choc jednoczesnie zaznaczylem, ze technicznie nie jest to wazne, zeby mnie ktos za to nie chcial zlinczowac, ze patrze przede wszystkim na wyglad... Wiesz, jak jest. Czasem niektorzy koledzy nie maja wyrozumialosci dla mlodzienczej (u starszych panow) radosci :lol: .
peterek66 napisał(a):krakusi licza dwa razy

pewnie masz racje :), choc ja sie akurat w Bieszczadkach urodzilem i wychowywalem przez troche. Wydawac pieniazki na zabaweczki baaardzo lubie, ale powiem Ci, ze to juz nie to samo, co kilka lat temu. Zarabia sie troche inaczej, wiec i inaczej patrzy sie na wydatki. :?
peterek66 napisał(a): A na szosie niech wyglada groznie i masywnie

tutaj nie pokusze sie na inny komentarz, jak tylko tradycyjne "oh YEAH!" :D
Peterek66, powiem Ci, ze za to wlasnie uwielbiam to forum, ze rzeczywiscie sa tu niezle popyrtani goscie - tacy, jak ja. Zawsze mozna liczyc na dobra porade,a jednoczesnie na to, co by sie chcialo uslyszec, jako (odrobinke) rozgrzeszenie swoich "odpalow" zakupowych :lol: .
Aha, nie przejmuj sie PL znakami - kot mial racje, ze Ci je wylaczyl 8-) . Szybciej sie pisze, nie bedziesz mial tak szybko problemow z reumatyzmem nadgarstkow, a i tak wszyscy przeczytamy ;). A jesli bardzo bedziesz chcial je odzyskac, to wejdz w ustawienia klawiatury i tam masz skroty klawiaturowe do przelaczania jezyka - pewnie ktos zadusil skrot i nie masz teraz klaw pl programisty, tylko jakas inna. Wylacz w cholere skroty, przelacz na klaw pl programisty i bedzie ok... tak mi sie przynajmniej wydaje, ze kot nie zahakowal Ci calego kompa ;).
Damian_kr
 
Posty: 38
Dołączył(a): 16 sty 2012, 02:43

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez peterek66 » 14 kwi 2013, 11:37

Ta... 8-)
Znaki odzyskałem, jak widać. Paczka na forum jest zacna i fajnie że jesteś z nami..., kupuj 265 i już :)2
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez Damian_kr » 14 kwi 2013, 11:53

Dzieki za mile slowa :). Tak tez pewnie zrobie - kupie 265 i pozamiatane. Mam nadzieje,ze jednak spalanie nie bedzie sie roznilo od potencjalnych 235,albo mowiac inaczej, ze uda mi sie jakies spore pieniazki dorobic :). Poza pasja 4x4, mam jeszcze druga, masakrycznie droga, czyli fotografie.
Damian_kr
 
Posty: 38
Dołączył(a): 16 sty 2012, 02:43

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez peterek66 » 14 kwi 2013, 12:13

Ta... 8-)
Damian_kr napisał(a):Dzieki za mile slowa :). Tak tez pewnie zrobie - kupie 265 i pozamiatane. Mam nadzieje,ze jednak spalanie nie bedzie sie roznilo od potencjalnych 235,albo mowiac inaczej, ze uda mi sie jakies spore pieniazki dorobic :). Poza pasja 4x4, mam jeszcze druga, masakrycznie droga, czyli fotografie.

Gorsze od drogich pasji są rachunki :lol: Pasje masz albo nie, rachunki masz zawsze :evil:
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez piotrck » 14 kwi 2013, 15:53

265/75/16 GY wrangler Duratrack , bedzie Pan zadowolony :D
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez Damian_kr » 14 kwi 2013, 16:54

piotrck napisał(a):265/75/16 GY wrangler Duratrack , bedzie Pan zadowolony

no wlasnie przemknely mi one tez przez mysl, bo niechcacy na nie trafilem,ale sam nie wiem... Widze,ze zdecydowana wiekszosc terenowcow (nawet na rajdach) jezdzi na goodrichach. Niewatpliwa zaleta jest w nich bardzo mocna konstrukcja. Sa spoooro ciezsze od innych opon terenowych (przynajmniej tych ,z ktorymi mialem stycznosc). Poza tym, w GY jest chyba mniej agresywny boczny rant,a w glebokim blotku to pomaga :). Oczywiscie nie twierdze,ze GY sa slabsze konstrukcyjnie. Niestety nie mialem mozliwosci dokladnego poogladania. Plusem wydaja sie drobne naciecia w kostkach, bo w zimie powinny sobie radzic. Pytanie tylko, czy w ciezkim terenie, te naciecia nie spowoduja nieco szybszej dewastacji kostki. Nie wiem rowniez, jak z mieszanka gumy, czy to nie sa bardziej oponki na zime - tak przynajmniej wygladaja przez te otwory na kolce...
Znalazlem je w dosc sensownej cenie,ale...hmmm :)
Na stronie jeepowcow znalazlem nawet fotke z porownaniem obu gum - moja stara MT i GY - tutaj macie link http://www.jeepfan.com/wp-content/uploads/2011/10/DuratracTires_0652.jpg
Wydaje mi sie, ze odstepy miedzy klockami sa w GY nieco mniejsze, czyli wybieranie moze rowniez byc deczko slabsze.Za to na asfalcie powinny byc chyba odrobine cichsze i ekonomiczniejsze paliwowo.
Damian_kr
 
Posty: 38
Dołączył(a): 16 sty 2012, 02:43

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez piotrck » 14 kwi 2013, 17:08

zrobiłem na nich juz ponad 10 000 km , w zimie bez spinki , w blotku dają radę , i najwazniejsze dla mnie są ciche na czarnym, mam porownanie do kumho71 i moje dalej w błotku dojadą, co do ścieralności to narazie OK, zrobie wiecej km dam znać jak ze scieralnoscia, mają gwiazdkę więc nie ma problemu na nartach w Austrii.
jestem zadowolony i polecam

tu masz jak z cisnieniem działają http://terenwizja.pl/film/285/cisnienie_w_oponach/
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez Damian_kr » 14 kwi 2013, 17:32

dla mnie mniej sie liczy,zeby byly ciche, bo montusia uzywam w zasadzie tylko do wypraw, wiec niejako tesknie za tym, zeby cos slyszec ;)... a tak powaznie, to nie przeszkadza mi halas starych MTkow,a nowe sa ponoc cichsze. Istotniejsza jest dzielnosc w ciezkim blocie,bo jezdze zazwyczaj sam i to w takich miejscach, gdzie ani zywej duszy, ani nawet zasiegu. Jak sie uwale,to klops. W gorach jednak inaczej sie jezdzi, niz w PL centralnej - czesciej trzeba sie wydrapywac pod dlugie podjazdy i wtedy odpowiednie lopaty na oponach sa nieocenione :).
Damian_kr
 
Posty: 38
Dołączył(a): 16 sty 2012, 02:43

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez piotrck » 14 kwi 2013, 17:36

jak stryjenka uważa , wyraziłem swój pogląd ty decydujesz :D
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez Damian_kr » 14 kwi 2013, 17:46

wiem, wiem i dziekuje :). Rady maja mi (i nie tylko) przeciez pomoc
Damian_kr
 
Posty: 38
Dołączył(a): 16 sty 2012, 02:43

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez miras7 » 14 kwi 2013, 19:45

Damian_kr napisał(a):dla mnie mniej sie liczy,zeby byly ciche, bo montusia uzywam w zasadzie tylko do wypraw, wiec niejako tesknie za tym, zeby cos slyszec ;)... a tak powaznie, to nie przeszkadza mi halas starych MTkow,a nowe sa ponoc cichsze. Istotniejsza jest dzielnosc w ciezkim blocie,bo jezdze zazwyczaj sam i to w takich miejscach, gdzie ani zywej duszy, ani nawet zasiegu. Jak sie uwale,to klops. W gorach jednak inaczej sie jezdzi, niz w PL centralnej - czesciej trzeba sie wydrapywac pod dlugie podjazdy i wtedy odpowiednie lopaty na oponach sa nieocenione :).

Na takie akcje to polecam Silverstone MT117 Xtreme 33x10.50R16. Te opony mają mocno przekłamane rozmiary, więc ta powinna mieć ok 32". W rajdowym Samuraiu mamy 33x9.50R16 i w rzeczywistości ma 31,5". A robią lepiej niż jakakolwiek kopia Simexa. Do oryginału nie miałem okazji porównywać. I są bardzo głośne, tak jak lubisz :)2 :)21
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez korf » 14 kwi 2013, 19:48

Duratracki to mój faworyt, ale:

Podobno słabe boki http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=55&t=2710&start=45,
znajomy miał i twierdził, że śliskie i szybko znikają, ale wcześniej jeździł chyba na szosówkach.
Jedynie wszyscy potwierdzają dobre osiągi w zimę.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez Damian_kr » 14 kwi 2013, 20:23

Miras, takie bym bardzo chcial,ale pamietaj, ze musze jeszcze jakos sie dotoczyc w tenateren,a wizyty u dentysty nie sa tanie ;) :D. Tutaj poza halasem ,pewnie jeszcze bardziej telepie.
Korf, a Ty co bys zapodal na moim miejscu, gdyby juz nie uwzgledniac rozmiaru, a isc w kwestie fimy/modelu? Jezdze przez caly rok, z tendencja do sezonu wiosenno jesiennego. Zima to zazwyczaj krotsze wypady, ale w dalszym ciagu duzo lesnych stokowek+ czasem glebokie bloto, ktore zalega pod sniegiem (wtedy AT total sie nie spisuja). Jak patrzylem na GY i BGF, to mam takie wrazenie, ze jednak BFG maja wieksze odstepy pomiedzy klockami, czyli powinny sie bardziej czyscic. Sa prostsze konstrukcyjnie, wiec mniej miejsc, gdzie blotko sie przyklei. Wydawalo mi sie, ze ten model bylby w moim przypadku pewnym optimum, choc gdy kilka dni temu zobaczylem GY, to cos sie we mnie ruszylo. Co do tego, ze GY sie wyciera, to tez przeczytalem o tym na jakims zagranicznym forum. Ciekaw jestem, jak one wygladaja konstrukcyjnie,bo w "gudrysiach" z tego, co pamietam, jest jakies zbrojenie druciana siatka... cos takiego mi sie obija w glowie.I rzeczywiscie, kilka razy zrobilem autem taki wyczyn,ze myslalem, ze juz po oponie,a tam nawet skazy nie bylo.
Damian_kr
 
Posty: 38
Dołączył(a): 16 sty 2012, 02:43

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez korf » 14 kwi 2013, 20:52

Jak pasuje ci KM1 to pomyśl o Nexenach - tanie, lekkie i bieżnik bardzo zbliżony do KM1.
Jakby podążać za modą to Coopery STT.
Ja ciężko myślę o Toyo M/T, ale maja słaby wybór rozmiarów. "Twój" mają.
Przy KM2 dla mnie osobiście jedyną zaletą jest to, że w przypadku skasowania opony jest duża szansa, że dostaniesz używkę.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez wojtekkk » 14 kwi 2013, 21:03

hmmmmmmmmmm- ponoc najlepsze są sprawdzone rozwiazania a zdrugiej strony zmiany są konieczne by nie popaść w maraz.
co do BFG-masz juz zaufanie do marki to sie nie zastanawiaj bo cie jeszcze głowa rozboli.
co do GY-moze nie jestem na bieżąco ale--- swego czasu, ładnych pare lat wstecz widziało sie jak GY i BFG ostro rywalizowały ze sobą. Widac i słychać było obie marki. Dzis odnosze wrażenie że GY zszedł na dalszy plan-tak mi sie przynajmniej wydaje.
Co do Simexopodobnych (czy nawet orginałów)- zuźycie na czarnym,jak i prowadzenie na czarnym jest takie że za sezon moze dwa znów wrócisz do tematu. Co do terenu- to tez nie jest opona dla Ciebie---ponieważ- to opona wyczynowa która rwie byle się czegoś chwycić-głupio by było jakby wyrwało półoś czy choćby przgub i to w miescu offłordowym takim bez zsięgu. Te wczesniejsze propozycje gwarantuja Ci jednak pewien uślizg co wbrew pozorom moze okazać sie zbawienne. Jeździsz solo na wyprawe a nie na rajd extremalnie przeprawowy.
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez wojtekkk » 14 kwi 2013, 21:05

a i jeszcze jedno sprawdzona informacja- jak wiesz BFG zużywa się w tępie bardzo zadawalającym
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Goodrich MT 265/75/R16 VS 235/85/R16

Postprzez peterek66 » 14 kwi 2013, 21:14

Ta... 8-)
wojtekkk napisał(a):a i jeszcze jedno sprawdzona informacja- jak wiesz BFG zużywa się w tempie bardzo zadowalającym

Chyba że zbieżności nie ustawisz po lifcie i przez rok tak pojeździsz, to z pełnego wymiaru BFG KM2 zejdziesz na głębokość bieżnika 5 mm. Mi się to udało :oops:
Taaaaka dygresja w temacie. Już się nie wtrącam, acz KM2 robią w błocie jak cholera, w zimę na szosie ze śniegiem i lodem MASAKRA!!!! :o
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 115 gości

cron