 ), a mnie nachodzą rozmyślania dotyczącego następnego sezonu.
 ), a mnie nachodzą rozmyślania dotyczącego następnego sezonu.Z jednej strony 3,1/114KM diesel to demon mocy nie jest, chciałoby się mieć nieco więcej koni pod nogą - dlatego myślę, czy w perspektywie 1-2-3 lat nie wymieniać Montereya na coś mocniejszego. W grę wchodziłby nowszy Trooper 3,0/160KM z jegolegendarną problematycznością, a może Pajero V60 3,2DID 165KM, a może coś naprawdę młodego, ale koreańskiego, czyli Ssang Yong Rexton 2,7, albo Hyundai Terracan 2,9. Mocy pod dostatkiem, w dodatku łatwo można podnieść do 190-200KM. Teraz się rodzi pytanie - po co mi taka moc, jeśli auto i tak miałoby zostać podniesione, mieć większe koła, najlepiej MT. Więcej momentu obrotowego i większe koła to większe obciążenia dla całego zespołu napędowego, czyli prawdopodobieństwo awarii sprzęgła, wałów, półosi, przegubów rośnie. A młode auta to nie są.
Do tego szybka jazda na MT-kach i podniesionym zawiasie to proszenie się kłopoty. Trakcji na asfalcie zero, w razie kłopotów auto idzie do kasacji.
Z drugiej strony te 3,1d na trasie pozwala się toczyć na równo z TIRami, czasem nawet szybciej, natomiast w terenie jeszcze nie odczułem braku mocy. Pewnie przy stromych górkach jej zabraknie, ale wiele cięższe Patrole jeżdżą z silnikami 100-125KM, a wciąż jeżdżą.
Tak się głośno zastanawiam - pozostawać przy Monterey 3,1d (w przyszłym roku kończy 25 lat, a więc przysługuje mu dodatkowa zniżka OC
 ), czy może iść w młodszego Troopera 3,0d, a może zupełnie zaszaleć i kupić coś naprawdę młodego, ale koreańskiego.
 ), czy może iść w młodszego Troopera 3,0d, a może zupełnie zaszaleć i kupić coś naprawdę młodego, ale koreańskiego.Osobną kwestią jest - jak wygląda zaopatrzenie w nowe części do tych aut. Części blacharskie to oczywiście utopia, ale jak będzie wyglądać sytuacja ze zwykłymi częściami eksploatacyjnymi?


 114km 3.1 wystarczy do ostrego topienia na kołach 33'' MT, nie da się tym jeździć na co dzień. Obuty w fabryczne 245/75/16 jest sprawnym i ekonomicznym autem turystycznym . Problem rozwiązałem tak ,na dłuższe trasy zakładam koła AT 245/75/16 w teren MT 265/75/16. To jest upierdliwe ale tanie. Ponieważ jestem leniwy kupiłem drugie auto do turystyki i na co dzień Mitsubishi Pajero Sport, nie był to dobry pomysł rozglądam się za Terracanem.
 114km 3.1 wystarczy do ostrego topienia na kołach 33'' MT, nie da się tym jeździć na co dzień. Obuty w fabryczne 245/75/16 jest sprawnym i ekonomicznym autem turystycznym . Problem rozwiązałem tak ,na dłuższe trasy zakładam koła AT 245/75/16 w teren MT 265/75/16. To jest upierdliwe ale tanie. Ponieważ jestem leniwy kupiłem drugie auto do turystyki i na co dzień Mitsubishi Pajero Sport, nie był to dobry pomysł rozglądam się za Terracanem. Mały bagażnik dodatkowo zmniejszony o niepraktyczne schowki w podłodze podnoszące próg załadunku.Kabina pasażerska przestronna ale niska,naszpikowana irytującą elektroniką.Silnik 2.5 114KM szału nie ma ale to mój świadomy wybór.Skrzynia o bardzo krótkich przełożeniach 100km/h to 3000 obrotów przy fabrycznych 245/75/16 dopiero opony 32'' poprawiły sprawę. Spalanie 10.5 to minimum w trasie 12 jak nie przekraczam 120. Spore problemy z częściami do modelu k90
  Mały bagażnik dodatkowo zmniejszony o niepraktyczne schowki w podłodze podnoszące próg załadunku.Kabina pasażerska przestronna ale niska,naszpikowana irytującą elektroniką.Silnik 2.5 114KM szału nie ma ale to mój świadomy wybór.Skrzynia o bardzo krótkich przełożeniach 100km/h to 3000 obrotów przy fabrycznych 245/75/16 dopiero opony 32'' poprawiły sprawę. Spalanie 10.5 to minimum w trasie 12 jak nie przekraczam 120. Spore problemy z częściami do modelu k90  Dacia ma większy,stabilizator tyłu i wydech poprowadzone tak że zaczepia wszystko.Ceny części do K90 X3 w porównaniu do popularnych modeli Pajero
  Dacia ma większy,stabilizator tyłu i wydech poprowadzone tak że zaczepia wszystko.Ceny części do K90 X3 w porównaniu do popularnych modeli Pajero 
 

 Niby roczik i silnik się zgadzają, a jednak nie pasuja. Z tłumikiem też była rzeźba...
  Niby roczik i silnik się zgadzają, a jednak nie pasuja. Z tłumikiem też była rzeźba...