Alternator

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: alternator

Postprzez Marcin9120 » 29 kwi 2018, 22:51

Witam. Odgrzeje trochę kotleta. Pytanko do 3.2 alternator z 3.5 wystarczy? Choszi o to czy 90a udzwignie wyciagarke i jakies dodatkowe oświetlenie ? Pozdrawiam
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: Alternator

Postprzez Jake » 11 wrz 2019, 06:22

Gdyby ktoś potrzebował manuala jak założyć w Trooperze 3.1 alternator z D-maxa. Numer części:
Kod: Zaznacz cały
136136
2506136
LR180-513
LR180-513B
8973272181


1)Alternator fizycznie pasuje w mocowania, kwestia zdjęcia starego i założenia nowego
2)Trzeba odciacz starą wtyczke. Są tam 3 przewody
IG - nie będzie juz potrzebny. Najlepiejwydłubąc z wiazki i usunąc całkiem.
L - zostaje bez zmian - podłaczamy do nowego alternatora według schematu
S - zostaje bez zmian - podłaczamy do nowego alternatora według schematu
3)Główny przewód plusowy B też zostaje bez zmian - podłaczamy do nowego alternatora według schematu.
4)Wywalamy niebieski przekaźnik w glownej skrzynce pod maska i robimy mostek dwóch pinów jak na zdjeciu ponizej:
short.jpg
short.jpg (27.75 KiB) Przeglądane 19809 razy


Obrazki:
Schemat starego alternatora:
Obrazek

Schemat nowego altenatora:
Obrazek

Schemat modyikacji:
Obrazek
Tu fota które kolory kabli jak podłaczyc:
Obrazek
A tu juz zarobiona nowa wtyczka.
Obrazek
Obrazek
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Jake » 02 lis 2020, 20:56

robert_d napisał(a):Czy ktos zakładał alternator z opla 1.7 100a? jakies przeróbki konieczne?

Tez mi to troche chodzi po głowie.
Ma 100A, vacuumpompe, na oko identyczne mocowania, wtyczka 2pin taka sama jak w alternatorze z D-Max'a, ale inny pinout. Zamiast L(kontrolka ladowania) i S(sense - napiecie pomiarowe) jest L(kontrolka ladowania) i W (obrotomierz)
wrzuconych wyżej.
Numery części:
Kod: Zaznacz cały
    LR1100-503
    8973551981
    8973551982
    6204183
    97355198

100A.jpg
100A.jpg (42.72 KiB) Przeglądane 23387 razy

Jest ich mało na aukcjach i wiekszosc wyglada fatalnie, prawdopodobnie w tych Oplach sa umieszczone gdzies nisko gdzie dostaja blotem i/lub leje sie na nie olej, ale za to da sie je dostać w rozsadnej cenie...

Nastepny kandydat to 110A z Kia Carival 2.9 CRDi, wtyczka 2pin taka sama jak w alternatorze z D-Max'a, identyczny pinout.
Numery części:
Kod: Zaznacz cały
37300-4X000
37300-4X500
LRA02231
AF111225
TA000A56901

110A.jpg
110A.jpg (26.13 KiB) Przeglądane 23387 razy


albo Denso 120A z Kia Sportage, wtyczka 2pin taka sama jak w alternatorze z D-Max'a, identyczny pinout.
Numery części:
Kod: Zaznacz cały
37300-27012
37300-27013
02131-9112
LRA02104

120A.jpg
120A.jpg (43.53 KiB) Przeglądane 23387 razy

tylko tutaj ewidentnie roznia sie mocowania i trzeba by wiecej rzeźbić.

I to juz w zasadzie górna granica jakichkolwiek altków z vacuupompą. Wiekszych amperarzy nie ma, chyba ze jakies customy.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Legend » 04 lis 2020, 01:07

jak z wymiarami zewnętrznymi w porównaniu do oryginału?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Alternator

Postprzez Jake » 04 lis 2020, 13:39

Nie wiem, nie sprawdzalem tego i nie mam pod reka zadnego z tych alternatorow, ale mysle ze akurat wymiary zewnetrzne sa bardzo zblizone i nie beda problemem. Przerobki moga wymagac wyprowadzenia olejowe na vacuupompie, nie mam pewnosci czy mocowania sa identyczne i czy offset kolka pasowego sie zgadza. Ale nie wiem skad te informacje pozyskac, chyba jedyne co to trzeba zaryzykowac, kupic taki alternator i przymierzyc.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Jake » 05 lis 2020, 02:01

Są i wymiary ;)
OEM:
oem dim.jpg
oem dim.jpg (21.22 KiB) Przeglądane 23363 razy

100A z Opla:
100 dim.jpg
100 dim.jpg (33.14 KiB) Przeglądane 23363 razy

110A z Kia:
110 dim.jpg
110 dim.jpg (36.65 KiB) Przeglądane 23363 razy

120A z Kia/Hyundai:
120 dim.jpg
120 dim.jpg (33.99 KiB) Przeglądane 23363 razy


Ku mojemu zaskoczeniu wychodzi, ze zdecydowanie bardziej pasuje 110A z Kia niż 100A z Opla. I wymiarami i pinoutem. Kółko wielorowkowe ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym oczywiscie idzie precz, załozyłoby sie się oryginalne kółko ze starego alternatora. Offset kółka w OEMowy altku to 49mm, w Kia jest 54mm, ale to zupełnie inne kółko, duzo szersze. Zakładając kółko pod pasek klinowy zamiast wielorowkowego na pewno offset sie zmniejszy. Pytanie czy akurat o 5mm? Trzeba by zaryzykowac. Ale jest to bardzo bardzo rokujące. 120A z Kia/Hyundai moim zdaniem nie ma sensu - szarpanie sie z calkowicie niepasujacym uchwytem dla dodatkowych 10A jest nie warte trudu. 100A z Opla tez bym przekreślił, bo wymiary sa sporo inne i pinout tez inny. Ale ta 110A z Kia robi sie bardzo rokujaca.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Legend » 05 lis 2020, 03:19

czysto teoretycznie,

jeśli założysz większe koło to po mojemu się to będzie wolniej kręcić niż fabrycznie, pozostaje pytanie czy dalej będzie produkować tyle A ?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Alternator

Postprzez Jake » 05 lis 2020, 04:09

Legend napisał(a):czysto teoretycznie,

jeśli założysz większe koło to po mojemu się to będzie wolniej kręcić niż fabrycznie, pozostaje pytanie czy dalej będzie produkować tyle A ?


Dobrze kombinujesz - w typowym samochodowym alternatorze natezenie pradu wyjsciowego jest funkcja predkosci obrotowej wirnika i standardowo wyraza sie krzywa zblizona do ponizszej:
alternatorOutputgraph.jpg
alternatorOutputgraph.jpg (33.37 KiB) Przeglądane 23360 razy

Wartosc amperarzu oznaczona na alternatorze to wartość maksymalnego prądu jaki jest w stanie wygenerować w zakresie jego obrotów eksplotacyjnych.
Oczywiscie, zmiana srednicy kółka wplynie na zmiane stopnia przekladni pasowej, ale nie zmieni to kształtu wykresu, a jedynie go przesunie wzdluz osi X - czyli natezenie maksymalne bedzie osiagane przy obrotach silnika wyzszych np. o 250RPM. W tych rozwazaniach trzeba tez wziac pod uwage, ze nie znamy srednicy kola pasowego na wale korbowym dawcy. Mozliwe ze jest wieksza niz ta w Trooperze - przez co roznica po zmianie kolka wcale nie bedzie taka duza.
I przede wszystkim - to czy alternator osiagnie 110A przy 3000 czy 3500 ma niewielkie znaczenie. Ba! Nawet sama wartosc pradu maksymalnego nie jest wcale az tak istotna. Nie ma wielu sytuacji w ktorej potrzebujemy faktycznie 110A pradu generowanego, owszem czasami moze byc to praktyczne (dluzsze uzywanie wyciagarki i szansa na podladowanie akumulatorów pomiedzy jedna a druga proba), ale o wiele istotniejsze sa inne cechy tych nowszych alternatorów. Stojan jest tam nawijany gęstszym drutem, maja wyzsza efektywnosc i lepsze uklady regulacyjne. Dzieki temu daja bardziej stabilne napiecie ładowania w calym zakresie obrotów i ładuja wyzszym pradem juz na wolnych obrotach (bardziej stroma krzywa charakterystyki). No i sa o conajmniej dekade albo i póltorej nowsze. Przez co zwykle nawet uzywki sa jeszcze w niezlym stanie i maja duza szanse pociagnac bezawaryjnie kilka nastepnych lat.

Przedwczoraj zdechł mi alternator w 4 Runnerze, oryginalny, 30 letni - o mocy bodaj 60A. Korzystajac z porady starszego wyjadacza na forum tlc założyłem alternato z Renault, 150A. Pasował jak ulał z bardzo kosmetycznymi przeróbkami. Na wolnych obrotach (900RPM), mam 14.0-14.1V mierzone na klemach akumulatora, wskazowka woltomierza nie trzesie sie juz jak głupia po wlaczeniu kierunkowskazów i skonczyło sie przygasanie swiatel po zdjeciu nogi z gazu. Toyota to akurat benzyniak, wiec alternator jest bez wakupompy, co wiele ulatwia, ale nowy altek kosztował mnie 120zł i troche pracy. Duzo korzysci za smieszne pieniadze. :)2
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Jake » 05 lis 2020, 13:44

I jeszcze info dla posiadaczy 3.2V6. Z tego co sprawdzilem alternator w 6VD1 jest niemal identyczny jak w mojej Toyocie 3VZ-E, optycznie rozni sie tylko ułożeniem uchwytów (a to nawet lepiej). A to znaczy, ze mozna zastosowac ten sam alternator ktory założyłem do Toyoty, 150A marki Denso z Renault Vel Satis / Espace IV , kosztujacy na allegro miedzy 90 a 180zł.
Układ uchwytów jest identyczny jak w Isuzu, wiec powinien pasowac bez zadnych modyfikacji, trzeba jedynie odkrecic oslone termiczna z tylu, zmienic kółko i przelutować wtyczke (a w zestawie z tymi altkami niemal zawsze jest pigtail ktory idealnie mozna do tego wykorzystac).
Numery części:
Kod: Zaznacz cały
897308-9961
897371-9571
7701064980
8201268242
8980337860
104210-3180
104210-3181

Marcin9120 napisał(a):Witam. Odgrzeje trochę kotleta. Pytanko do 3.2 alternator z 3.5 wystarczy? Choszi o to czy 90a udzwignie wyciagarke i jakies dodatkowe oświetlenie ? Pozdrawiam

Jak pisałem wyzej - zakładaj z Vel Satisa. Swietny alternator w niskiej cenie.
Załączniki
150A.png
150A.png (89.4 KiB) Przeglądane 23350 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Jake » 26 gru 2020, 06:30

Ciag dalszy tematu nowego alternatora do 3.1. Kupilem ten 110A z Kia. Wstepne ogledziny i porownanie wyglada pomyslnie.
Mocowanie - niemal identyczne. Rozstaw haków taki sam. Kostka taka sama jak w D-Maxie, identyczne wyprowadzenia. Kółko powinno dac sie bez kłopotu przełożyć, jeszce nie wiem jaki wyjdzie offset i czy nie trzeba bedzie go dystansowac, ale jestem dobrej mysli.
Za z roznic na pewno - inna srednica przewodu spływowego oleju, doplyw oleju z magistrali z boku, a nie od tyłu. Ale to drobiazgi.
Tutaj zdjęcia porównawcze. Po jednej stronie alterk z D-Maxa ktory mialem dotyczczas, po drugiej nowy z Kijanki.
https://imgur.com/a/9n9KPXQ
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez miras7 » 26 gru 2020, 10:57

Zobacz czy vacum pompy nie da się przełożyć z Trooperowego
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Alternator

Postprzez Jake » 26 gru 2020, 19:51

miras7 napisał(a):Zobacz czy vacum pompy nie da się przełożyć z Trooperowego

Nie da sie, ale przerobic weze to nie problem.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Jake » 04 sty 2021, 01:08

Alternator założony. Mocowania pasuje idealnie plug & play. Górne oczko alternatora ma wieksza srednice niz oryginalny. Albo mozna to olac i zostawić śrube 8mm, albo chcac zastosowac 10mm oryginalna łyżwa wymaga rozfrezowania z 8mm do 10mm szerokosci szczeliny, a kostka napinacza wymaga rozwiercenia do Φ 10mm. Ja wybralem opcje numer dwa, bo nie lubie nieosiowo wkreconych śrub w za duzych otworach, ale w niczym nie przeszkadzałoby zostawienie oryginalnej 8mm, odpowiada ona jedynie za naprezenie paska, nic ponadto. Waz podcisnienia pasuje plug&play. Waz dostarczajacy olej ma identyczne końcówki ale niespecjalnie pasuje do nowego alternatora ktory ma gwint z boku wakupompy. Mozna to ogarnac stosujac troche perswazji i doginajac sztywny przewód tu i ówdzie i da sie dopasowac oryginalny. Mozna tez zakuć nowy przewód za kilka złotych. Wybralem druga opcje, bo po chwili pastwienia sie nad fabrycznym przewodem estetyka tego rozwizania troche kłuła mnie w oczy. Nowy wąz puściłem góra wzdluz rurki zasilajacej turbine, a nie dołem - zawsze to wartosc dodana - jest teraz mniej narazony na zaczepienie o cos w terenie. Wąż spływowy oleju ma wieksza srednice 17mm vs 12mm. Idealny byłby przewod z dwoma roznymi srednicami na obu koncach, ale ciezko taki znalezc. Najprosciej zastosowac redukcje np. taka
Lacznik-aluminiowy-redukcyjny-do-wezy-16-mm-14-mm-Producent-czesci-Inny.jpg
Lacznik-aluminiowy-redukcyjny-do-wezy-16-mm-14-mm-Producent-czesci-Inny.jpg (22.11 KiB) Przeglądane 22951 razy
W wersji dla ambitnych mozna wymienic króciec splywowy do miski olejowej - ja tak zrobilem, bo i tak zdejmowalem miske zeby wymienic wszystkie uszczelki jak silnik byl poza samochodem, ale zdeycdowanie nie jest to konieczne.
Wtyczka identyczna jak w D-Maxie i wiekszosci nowych alternatorów. Wymagana drobna modyfikacja, taka sama jak opisywalem przy D-Maxie kilkanascie postów wyzej.

Na jutro został mi temat kółka pasowego - musze zorganizowac nasadke do odkrecenia sprzegiełka i bede przymierzal oryginalne kolko pasowe. Ale wstepne przymiarki sa bardzo optymistyczne. Offset jest niemal identyczny i pasek powinien pasowac prosto. :)2
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Jake » 05 sty 2021, 02:16

Update. Sprzegiełko alternatora odkrecone, kółko z oryginalnego alternatora założone. Pasuje idealnie plug & play. Offset jest... identyczny. Az mi ciezko uwierzyc we wlasne szczescie. Ten alternator jest po prostu stworzony do tego silnika :)21
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez miras7 » 05 sty 2021, 07:39

Dobra robota Jake :)2
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Alternator

Postprzez Legend » 06 sty 2021, 21:42

bo najlepsze są mody w obrębie tej samej marki :)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Alternator

Postprzez Jake » 07 sty 2021, 00:43

miras7 napisał(a):Dobra robota Jake :)2

Dzieki :)
Legend napisał(a):bo najlepsze są mody w obrębie tej samej marki :)

No tak, bo Kia Carnival to przeciez ta sama marka co Isuzu Trooper :lol:

Generalnie nie lubie "kundlenia" marki. Nie zalozylbym do Isuzu czesci z VW, albo do Toyoty czegos od Mercedesa etc. Ale jesli chodzi o alternatory to jest to osprzet produkowany niemal zawsze przez zewnetrznych wykonawców wedlug specyfikacji/zaleceń koncernów samochodowych, jesli nawet jest na nich naklejka "Toyota" to i tak pod spodem jest napisane kto to naprawde wyprodukował.
W Isuzu z reguły bywaja alternatory Hitachi, w Toyocie dominuje Denso, sa auta w których były 2 lub 3 typy alternatora zaleznosci od rocznika, silnika, wersji wyposazenia lub widzimisie producenta. Czsasami roznia sie od siebie wygladem i amperarzem, a czasami sa identyczne i maja tylko inna nalepke. Są tez na rynku chińskie zamienniki lub podróbki udające markowe produkty. Tych ostatnich zdecydowanie unikam, ale nie jest w moim mniemaniu grzechem zalozyc element osprzetu innego producenta.

W Toyocie zmienilem alternator Denso na inny alternator Denso, pozyskany z Renault Vel Satis. Niemal identyczny, ale nowszy i mocniejszy.
W Trooperze zamiast Hitachi zamontowałem alternator marki Valeo, pozyskany z Kia Carnival. Sam byłem zaskoczony, ze jest tak niesamowicie podobny do oryginalnego z Troopera i pasuje tak bezproblemowo.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Legend » 07 sty 2021, 01:35

za dużo kolorowego alkoholu albo coś pominąlem, miał być alt z dmaxa nie?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Alternator

Postprzez Jake » 07 sty 2021, 01:40

Legend napisał(a):za dużo kolorowego alkoholu albo coś pominąlem, miał być alt z dmaxa nie?

Legend xD Powalasz mnie na łopatki po raz kolejny :D Wez Ty te kolorowe odstaw i sie na czysta przerzuć czy cos, bo Ci to ewidentnie szkodzi na zdolnosc czytania :lol:
D-Maxowy altek ma 80A i pasuje plug&play, wyrzuca sie jedynie niebieski przekaznik, zwiera dwa piny w gniezdzie i przelutowuje wtyczke. Miałem taki u siebie od 3 lat i juz dawno opisywalem ten mod na forum. Teraz rozpracowywałem co mocniejszego moznaby załozyć i po przeteoretyzowanym wstepie w koncu dokonalem dzieła i zalozylem 110A z Kia.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Jake » 17 sty 2021, 02:44

Pare fotek, coby nikt nie zarzucił, że to wszystko tylko teoretyczne dyrdymały.
Załączniki
IMG_20210115_1908012.jpg
IMG_20210115_1908012.jpg (87.29 KiB) Przeglądane 22748 razy
IMG_20210115_1907501.jpg
IMG_20210115_1907501.jpg (86.55 KiB) Przeglądane 22748 razy
IMG_20210115_1907394.jpg
IMG_20210115_1907394.jpg (106.41 KiB) Przeglądane 22748 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez Jake » 01 paź 2021, 03:31

Ktos mnie ostatnio pytal jak ogarnalem waz splywowy oleju. Wspomniana wyzej redukcja jest jedna z opcji, ale ja akurat wybralem inna droge. I tak zmienialem uszczelnienie miski olejowej gornej i dolnej, wiec majac juz te miske na wierzchu po prostu wymieniłem fabryczny króciec na większy. Stary uciąłem, otwór rozwierciłem do 15.5mm, a nastepnie nagwintowałem gwintownikiem 3/8" BSPT, po czym wkrecilem na loctite gotowy króciec kupiony na znanym portalu aukcyjnym. Sam waz splywowy zagiety na 90° dobralem z kupy jakichs zapasowych wezy, chyba z rozebranego silnika 3.0. Wyszlo super i wyglada jak fabryczne.
tap.jpg
tap.jpg (75.14 KiB) Przeglądane 19809 razy


Przy okazji melduje ze auto zrobilo z nowym alternatorem pierwsze ~500km. Choc to nieduzo, to jednak chyba dosc by wszelkie potencjalne duze problemy sie ukazały. Na ten moment nic zlego sie nie dzieje, akumulatory sa naladowane, napiecie ladowania praktycznie stałe, niezaleznie od obrotów, po zapalenu wskazowka stoi jak wmurowana. :)2
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez honker91 » 11 lis 2021, 21:32

Potwierdzam alternator pasuje p&p . Na moje ma chyba mocniejszą waku pompę . Tylko przydało by się zmniejszyć kółko alternatora ( co aktualnie robię )
honker91
 
Posty: 32
Dołączył(a): 11 kwi 2021, 13:18
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Alternator

Postprzez Jake » 02 maja 2022, 12:28

Update - alternator jezdzi juz poltora roku i wszystko dziala. :)2
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Alternator

Postprzez roshi » 19 maja 2023, 21:22

Cześć,

Zabrałem się za ten update alternatora na kia 110A, ale wygląda na to że mam inne kółko (nie ma wgłębiania tak dużego , śruba nie wchodzi do środka) przez co nie da się go zakręcić na alernatorze z kia.

Może ma ktoś na sprzedaż takie kółko ?


Obrazek
Obrazek
roshi
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 maja 2023, 21:05

Re: Alternator

Postprzez Jake » 19 maja 2023, 22:16

Hmm, dziwne. A tam jest lite to Twoje kolko? moze wystarczy go podtoczyc?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4307
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron